Brrrrrrrrromo - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Brrrrrrrrromo - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Brrrrrrrrromo

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

14 September 2014 | Indonesië, Kalibaru

Trrrrrrrrriiiiiiiiiiiiing.......om 03:00u gaat de wekker. Snel warme kleren aan, want we worden met een jeep naar de zonsopkomst van de Bromo gereden. En het is koud daar bovenop die berg, brrrrrrr! We worden om 03:15u al gevraagd of we klaar zijn voor vertrek en zien vanaf de berg één grote lange lichtslang van autolichten die allemaal dezelfde kant opgaan. We kruipen achter in de jeep en hotsen en botsen over de weg vol met gaten en de zandzee naar boven. We sluiten achteraan en lopen nog ruim een km langs andere geparkeerde jeeps naar het viewpoint. Sjee, als we hadden geweten dat het zo massaal zou zijn, hadden we dit niet gedaan. Geduw en getrek om het juiste plekje op het point te bemachtigen en te houden voor de mooiste foto. En je moet toch al snel een uur wachten voor de koperen ploert zich laat zien. Verkleumd en verbijsterd krijgen we van Soejotto een paar warme gebakken bananen en rijden terug naar het hotel. Godzijdank hebben wij gisteren de krater al bezocht (bijna alleen) en hoeven we dat niet met al die andere mensen te doen. We kleden ons om en ontbijten met gebakken eieren, toast, jam en een lekker kopje warme thee.

Aangekomen in Kalibaru komen we in een werkelijk prachtig guesthouse terecht. Tuin, rivier, zwembad, homecooked diner, heerlijk bed, warme douche, alles erop en eraan. Wat een verademing even. We sorteren alvast wat kleding voor de komende dagen, want we gaan primitief overnachten in natuurreservaat Sukamade. Schildpadden spotten, jeeptocht en junglewandeling staan sowieso op het programma, de rest gaan we meemaken. Helaas geen wifi daar, dus de verhalen en foto's krijgen jullie later. De koffers blijven achter in Kalibaru, want hier slapen we ook weer als we terugkomen. We laten hier daarom meteen maar wat was wegwerken (voor 3 euro!). Mmmmmm.....zalig ff die luxe. Helaas wordt de nachtrust van René aardig verstoord door een haan die van de maan houdt (03:00u) en 4 verschillende imams, waarbij 1 z'n zoon heeft meegenomen. Kitty slaapt overal doorheen.

PS bedankt voor al jullie leuke reacties op deze site en/of per mail :-)

• 14 September 2014 - 08:11

Karin:

Zo massaal hoeft idd niet. Maar ook weer meegemaakt. Veel plezier in de jungle. Kijk nu al uit naar het verslag.

• 14 September 2014 - 11:20

Martine:

Echt genieten van jullie verhalen. Dank je wel. Wat een actie allemaal, ik ben bijna blij dat ik gewoon rustig aan het werk ben :) :(
    Veel plezier.

• 14 September 2014 - 17:13

Lievonne:

Jeetje René, is die haan niet de soep terecht gekomen? Daarbij die Imams. Pfff. Vol programma en vroeg op tot daar aan toe maar dan wil je wel slapen natuurlijk.

Kitty: vertel je bij gelegenheid eens hoe je 'm dat flikt: overal doorheen slapen. Wil ik ook leren. Bij mij geen Imams te bekennen maar wel een buitengewoon hard snurkende haan zal ik maar zeggen.

Na onze laatste lange vakantie samen was ik zo te zien 20 jaar ouder geworden ;-)
    Dus op les . . . .

Groetjes,