relax - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu relax - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

relax

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

16 September 2014 | Indonesië, Kalibaru

We kunnen heerlijk een beetje uitslapen en op ons gemakje ontbijten. We hebben alleen een ochtendprogramma; gaan met gids Ronnie Kalibaru per koetsje verkennen. Twee krakkemikkerige koetsjes met bijbehorende oude mannen staan klaar. De wielen zijn alles behalve rond en recht, waardoor we flink stuiteren. Alweer, na al die jeepritten.

Alles gaat hier over de doorgaande weg, dus wij ook. Ieder in onze eigen dokar (koets) hebben we veel bekijks onderweg. Die enorme witte Nederlanders in zo'n klein geval ziet er natuurlijk ook niet uit. Nah ja....we lachen en zwaaien maar wat terug.
In de aluminiumbewerking worden van aluminium platen wokken, rijstkokers en oventjes geslagen. Het ziet er alles behalve duurzaam uit en de mannen werken op de grond. We wandelen af en toe een stukje en lopen langs rijstvelden en kleine huisjes. Door alle mensen wordt je hier hartelijk begroet. We neuzen rond in een tofu-fabriek (wat een smerigheid) en struinen over een pasar (markt). De koetsjes brengen ons weer keurig naar ons hotel en dan.......ff een middag relaxen :-) .

Op een ligbed aan het zwembad lezen en luieren we wat. Ook wel eens lekker.

• 16 September 2014 - 12:30

Lievonne:

Zo dat klinkt beter,
    luieren aan het zwembad
    even helemaal nix
    behalve een boek
    waarbij mag worden weggedommeld. . .

Het klinkt langzamerhand alsof jullie de vakantie thuis zullen moeten verlengen om een slaapkuurtje te kunnen doen voordat hard werken weer aan de orde kan zijn.

Wat een avonturen zeg. Ben benieuwd hoe dit verder zal gaan.

• 16 September 2014 - 22:15

Assie:

En dat op Prinsjesdag. In koetsjes, wat een rijkdom!

• 01 Oktober 2014 - 12:54

Pieter Van Dee:

Met plezier hebben wij jullie reisverslag gelezen en naar de foto's gekeken.
    We waren ook erg blij met het verhaal op Tripadvisor waarvoor onze dank.
    Nu kunnen wij helemaal niets meer vinden in onze file zodat wij graag van u willen vernemen wanneer u bent gekomen en wanneer u bent vertrokken omdat u in uw verhaal schrijft dat er 1 dag extra was bijgeboekt.
    Misschien kunt u ons helpen om de puzzel voor ons compleet te maken.
    Met vriendelijke groet,

Pieter en Wil van Dee

• 01 Oktober 2014 - 17:32

Kitty En René:

Hoi Pieter,

We hebben erg genoten in Kalibaru; een prachtig onderkomen hebben jullie daar. Mogen jullie trots op zijn. Zaterdag 13 september zijn we in Kalibaru gearriveerd. Zondag 14 september hebben we een excursie incl. overnachting gemaakt naar Sukamade. We hadden daar oorspronkelijk 2 nachten moeten blijven, maar hebben dit terug kunnen brengen naar 1. Maandag 15 (extra bijgeboekt) en dinsdag 16 september hebben wij dus ook in Kalibaru doorgebracht. Woensdag zijn we verder getrokken naar Kaliklatak.

Groet, Kitty en René