Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Dublin

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

11 Mei 2015 | Ierland, Dublin

We slapen in een luxe B&B, dus ontbijt 'op stand'. We hadden gisteravond al een keuze uit het ontbijtbuffet gemaakt en kregen heerlijk vers fruit, kaasjes en voor René de fully Irish versie van het ontbijt. Op naar city centre Dublin - half uurtje lopen. In St. Stephans Greens Park pakken we onze 1e puzzelcache mee. We puzzelen bij de standbeelden en na wat rekenwerk vinden we de cache in het midden van het enorme stadspark. We vervolgen onze weg naar Trinity University en kopen tickets voor de Library. De Book of Kells vinden we wat erg toeristisch opgezet, maar de bibliotheek is prachtig. Alsof we met Harry Potter in Zweinstein zijn beland. René z'n trouwe hondenogen doen wonderen, want wij mogen achter de belijning foto's maken van de suppoost. Tijd voor koffie...
In de middag hobbelen we naar Dublins Castel, waar we niet naar binnen gaan, maar ook hier de (buiten) boel verkennen d.m.v. een puzzelcache. Tijd voor koffie... Via de plattegrond ontdekken we The Little Museum. Lijkt ons leuk, dus dat pakken we mee. Inderdaad een mini-museum in een statig huis over de geschiedenis van Dublin. In eerste instantie weten we niet goed wat we ermee moeten, maar als de gids begint te vertellen wordt het leuk. Een keurig sprekende Ierse jongeman vertelt met veel humor over de verhalen achter de posters, schilderijen en curiosa in de kamers..... lachen. De U2-kamer, ingericht door fans is de grote verassing voor René vanmiddag.
We nuttigen onderweg terug naar de B&B een pizzaatje. O ja, en nog een laatste cache in de buurt van ons onderkomen. We moesten even wat sneaky te werk gaan, want en zwerver hield ons goed in de gaten. Vingervlug dat ding spotten, eraf grissen, loggen, terug doen en weg zijn we weer.

• 12 Mei 2015 - 18:36

Karin:

Wat een gezelligheid allemaal. Enorm aan het genieten. Veel plezier nog.xx

• 12 Mei 2015 - 21:26

Paulien:

Hey, leuk foto daar ben ik ook geweest, grappig om te zien, dat breng herinneringen weer terug.
    geniet nog jullie van de vakantie.