Ireland south - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Ireland south - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Ireland south

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

13 Mei 2015 | Ierland, Killarney

We doen weer lekker rustig aan vanmorgen. Op ons gemakje ontbijten en de koffers pakken. We hebben de navigatie wel nodig om ons uit de stad te krijgen, maar ook dat lukt. Over een van weinige snelwegen crossen we naar Cashel, waar we de Rock of Cashel bezoeken. Overblijfseeen van een kasteel uit de 5e eeuw. Ondanks dat het oud is, is er nog best veel van over. In Cashel doen we koffie met taart in een kleine bakery. We grissen nog 2 cashes mee en rijden binnendoor naar Holycross. Mooie naam voor een gehucht met een mooie abdij. De B&B die we via Booking.com gisteravond hebben uitgezocht, blijkt een leuke. Vriendelijke vrouw die gelijk een pot thee zet en gezellig even komt kletsen in de mooie tuinkamer. Vanavond eten we in de pub, dus da's eten wat de pot schaft voor een tientje: draadjes vlees met wortels en puree. We lachen wat af met de serveerster, die we met moeite kunnen verstaan door haar accent. Druk is het niet in de pub. De dinsdagavond brengt een paar stamgasten, een verdwaalde vrachtwagenchauffeur en wij. En natuurlijk staat de TV op voetbal..... standaard hier.

Na het wederom grote ontbijt kachelen we richting De Ring of Kerry. In de middag komen we daar aan, maar bezoeken nu eerst het Muckross House. Een landgoed met een gigantische aangelegde tuin. René haalt z'n hart op bij al die mooie bomen. Ook wandelen we nog naar de dichtbij gelegen klooster-ruïne. We eten wat in de stad en zoeken vroeg ons bed op.