Weer thuis - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

25 Mei 2015 | Nederland, Beuningen

Home again. Altijd weer heerlijk om na een vakantie thuis te komen: eigen bed, eigen douche.

We hebben een hartstikke leuke en mooie reis in Ierland gehad. Achteraf gezien vonden we het noorden veel mooier dan het zuiden: rustiger, ruiger en ongerepter. De overnachtingen via Booking.com een dag van te voren ging helemaal prima, uitzoeken, aanklikken klaar. De mensen zijn erg aardig, zijn trots op hun land en verwelkomen je graag in hun B&B. Het Irish breakfast is enorm: gebakken ei, bacon, worstjes, witte bonen in tomatensaus, bloedworst en toast. En dan staat er vaak ook nog van alles aan muesli, yoghurt en fruit. De lunch hebben we dan ook overgeslagen. Het avondeten is vrij eenvoudig, verwacht geen culinaire hoogstandjes (vlees, vis veel aardappelgerechten, weinig groente). Met uitzondering van de superverse kreeft bij Carol en Harry, zo lekker hebben we kreeft nog nooit gegeten. De frieten zijn groot en slap en de Ieren gooien daar dan vinegar (azijn) overheen om er smaak aan te krijgen. Je snapt dat wij dat laatste achterwege hebben gelaten.
Het is wel een duur land, de prijzen in de supermarkten zijn bijna dubbel zo hoog en een glas wijn kost al snel € 5,50. Brandstof daarentegen is weer goedkoper, de prijzen van de accommodaties en uit eten zijn vergelijkbaar met Nederland. Maar het mocht onze pret niet drukken, we hebben genoten.

Hierbij nog een paar foto’s om jullie nog een keer mee te laten genieten.

• 25 Mei 2015 - 19:10

Assie:

Mooi hoor. En goed om te lezen dat jullie hebben genoten en weer veilig thuis zijn met mooie herinneringen in jullie bagage. Welkom terug.