Leuke start - Reisverslag uit Navan, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Leuke start - Reisverslag uit Navan, Ierland van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Leuke start

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

09 Mei 2015 | Ierland, Navan

Zo, wat een dag vandaag! Om 06:00u richting Schiphol. Alles keurig volgens de planning. Korte vlucht naar Belfast met een uurtje tijdverschil (die Engelsen willen maar niet aan de zomertijd - en Belfast is UK). Autootje halen en weg. Lucky us kregen we direct een upgrade van de auto kado. Kon ook niet anders, want er waren geen kleine autootjes beschikbaar. Dus met een mooie Fiat 500 tuffen we weg om na 20km alweer te stranden. Groot gat in de weg, knal en lekke band. Tja daar sta dan na een kwartiertje onderweg op een verlaten weg; geen idee waar. De auto paperassen er bij en bellen maar. Dat lijkt ook makkelijker gezegd dan gedaan. Vier verbroken verbindingen later en 10x de naam van de weg gespeld te hebben, sturen ze de reparatie service. Die komt dan ook snel, maar helaas alleen een thuiskomer in de kofferbak. Europcar is niet meer te bereiken en dan verzinnen we met de monteur een oplossing. Een alleraardigste man trouwens die alle tijd voor ons heeft en gezellig met ons kletst. Na het monteren van de thuiskomer rijdt hij ons voor naar Belfast en daar belanden we al snel in de grote drukte van de stad. Joepie...... vakantie!!!! Drie uur en een ervaring later zijn we dan eindelijk op weg naar Navan, ons eerste verblijf. Pauline wacht ons al op in de B&B en geeft ons een uitgebreide rondleiding. Een kneuterig huis met drukke kleedjes en tirelantijntjes. We laten het ons welgevallen en doen een snelle opfrissing. Van Pauline krijgen we een leuke restaurant tip. We belanden een uurtje later in een gezellig eetcafé met een voetbalwedstrijd op de TV. Lekker gegeten en nu nog even relaxen van alle eerste indrukken.

• 09 Mei 2015 - 23:01

Assie:

Wat willen jullie nog meer? Gezellige klets met de automonteur, kneuterigheid, lekker eten in een Iers eetcafe én voetbal. Zie deze dag nog maar eens te overtreffen. Good luck and have fun!