Bali, happy island - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Bali, happy island - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Bali, happy island

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

22 September 2014 | Indonesië, Ubud

Paar dagen Bali en we zijn zo rood als een kreeftje. De afgelopen dagen hebben we in een luxe resort gezeten en heerlijk bijgekomen van alle drukte. Mooie zwembaden, dineren op het strand, ochtend gesnorkeld. Dat was ook wel weer een belevenis; met een traditionele Indonesische boot richting Menjangan Island, flippers aan, snorkel in en gaan. Prachtige onderwaterwereld met een muur van visjes richting de diepte.

Zondagmorgen worden we opgehaald door een gids die ons naar Ubud brengt. Hoe we daar komen, is aan ons. Bali is in tegenstelling tot Java erg toeristisch en bij elke bezienswaardigheid is het dan ook een komen en gaan van blanda's (Hollanders) en andere Europeanen, met name veel Fransen in dit gebied. We kiezen voor een boeddistische, een hindoeïstische tempel en de terrasrijstvelden die op de Unesco werelderfgoedlijst staan. Bij de eerste tempel is het nog redelijk rustig, we zijn hier dan ook vroeg. De tempel is pas 30 jaar oud en doet dan ook nieuw aan. We dragen de verplichte sarong en doen elke keer netjes de schoenen uit. Bij de hindoe-tempel is het een drukte van belang. Toeristen en locals die met allerlei offers rondsjouwen; wij vinden het maar niks. De tempel zelf stelt niet veel voor, maar ze hebben de plek hier tot een attractie gemaakt, met speeltuin, rondvaartbootjes en muziek aan toe. De rijstterrassen zijn prachtig. De chauffeur rijdt ons door de bergen, met elke keer weer mooie uitzichten. Laat in de middag arriveren we in Ubud voor de komende 2 nachten. Maar het contrast met het luxe resort en het backpackers-hotel in het centrum van Ubud is groot. Bah.....eigenlijk geen zin in. We bellen met het reisbureau en kunnen gelukkig morgen al terecht op ons laatste overnachtingsadres in het zuiden van Bali. Dat belooft een stuk comfortabeler te zijn.

Wel heerlijk gegeten: via Tripadvisor komen we bij Bali Pesto terecht. Een klein, rustig en gezellig restaurantje midden in de drukte van Ubud. Specialiteit is in deze regio de geroosterde eend, maar die slaan we over. We kiezen voor een visgerecht en overheerlijke spareribs......jummie.

NB morgen volgt het verslag van vandaag (we hebben hier weer goed internet).

• 25 September 2014 - 18:53

Miep:

Miep heeft meerdere keren jullie een goede tocht te melden maar helaas de pc is niet voor oudjes.