Lange reis - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Lange reis - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Lange reis

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

06 September 2014 | Indonesië, Yogyakarta

Vrijdag om 06:00u rinkelt de wekker. Enigszins gespannen staan we op voor de lange reisdag. Laatste spulletjes bij elkaar en op tijd richting luchthaven. Bij Garuda Airlines blijken de beveiligingsmaatregelen best pittig; tot en met de bodyscan aan toe ondergaan we eea gewillig. Maar om 13:00u vertrekken we dan voor de 13,5u durende vlucht naar Jakarta. En dat duurt laaaaang.....een doorbijter met de nodige turbulentie en vliegtuigongemakken. Eenmaal in Jakarta volgen we de meute langs visa-, en douanegedoe en zijn we toe aan een Starbucks-koffie. De horloges worden 5 uur later geklokt en na nog 1 binnenlandse vlucht, stappen we om 11:30u uit in het warme Yogyakarta.
Onze chauffeur Soejotto (of zoiets) staat al met een brede glimlach op ons te wachten; hij overhandigt ons een 10 cm dikke envelop met vouchers, programma's en wetenswaardigheden. Eigenlijk willen wij maar 1 ding: naar het hotel en douchen! Onderweg genieten we van onze eerste Indonesian lunch met saté en kip...mjammie. Dan rijden we door naar ons hotel. Dat ligt prachtig aan de voet van de Borobodur..... mooi. Maar nu eerst douchen, iets luchtigs aan en op naar die enorme stoepa in onze achtertuin. Wordt vervolgd...

• 06 September 2014 - 11:19

Cirina:

Hoi hoi.

Fijn dat jullie er zijn geniet ervan.
    Wij kijken nu al uit naar het volgende verslag...

Gr Jaap&Corina.

• 06 September 2014 - 15:08

Lievonne:

Moedig Setje, Pfoei wat een eind reizen hebben jullie achter de rug. Dan ook nog meteen de berg op. Chapeau!
    Er valt vast heel veel te genieten. Veel plezier! xxx Lievonne