Hindoe-tempels - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu Hindoe-tempels - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

Hindoe-tempels

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

08 September 2014 | Indonesië, Yogyakarta

Soejotto komt ons samen met gids Annie (je verwacht een Nederlandse, maar niks is minder waar) ophalen. We rijden in een stuk naar het Djieng plateau en passeren ochtendmarkten en scholieren in uniform. Op het Djieng plateau, 2000m, is het winderig en fris. We bekijken de hindoe-tempels uit de 7e eeuw en wandelen verder naar de krater waar zwaveldampen uit de kolkende massa opstijgen. Op de terugweg willen 2 Aziatische jongens met ons op de foto. Wij zien er als witte Hollanders blijkbaar zeer bijzonder uit. We klimmen met Annie dwars door de groente-akkers naar boven voor het uitkijkpunt over 2 prachtige meren.

We kachelen met de auto weer verder en lunchen de lekkerste kip-saté tot nu toe. De Prambanan-tempel bezoeken we samen met een Nederlands sprekende gids, die ons de geheimen van de 9e gigantische hindoe-tempel vertelt. Wat een enorm complex, prachtig mooi ! Vlakbij het hotel shoppen we nog wat in een batik-winkel. Uitgeblust ploffen we op ons bed in hotel Duta Yogyakarta. Vanavond maar es een fijn restaurant opzoeken.

En wat een geweldig restaurant hebben we gevonden. Via Tripadvisor kwamen we bij Kesuma terecht en de recencies kloppen: superlekker 3 gangen diner, vers bereid, smakelijk in een klein gezellig tuintje. Voor nog geen € 20 eet je hier samen zeer smakelijk met alles erop en eraan.

• 09 September 2014 - 12:43

Lievonne:

Zeg es even: steeds maar lekker eten daar krijgen wij hier reuze trek van hoor! Alleen mag ik zo zelf de lunch in elkaar draaien. Lief menneke verrassen met Wentelteefjes lijkt me best tof.

Alle gekheid ..... het klinkt weer prettig prachtig en ook uiterst uitputtend, maar dat willen jullie dus niks aan de hand.
    Graag tot een volgend verslag. Liefs