hindoe-tempels en hiking - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu hindoe-tempels en hiking - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Kitty en Rene - WaarBenJij.nu

hindoe-tempels en hiking

Door: Kitty en René

Blijf op de hoogte en volg Kitty en Rene

11 September 2014 | Indonesië, Malang

We ontbijten rond 07:45u en vertrekken op tijd naar Solo. Daar bezoeken we het paleis van de koning (Indonesië heeft 48 koninkrijken). De schoenen moeten uit en met de paleisgids maken we een rondje. Na de tour ontmoeten we onze gids voor de komende 2 dagen. Onderweg vertelt ie van alles over z'n gezin, z'n geloof en het leven in Java. We bezoeken de Ceto-tempel; een prachtige hindoeïstische tempel bovenop een berg. Een enorme klim omhoog, maar zeer de moeite waard. Met de gids maken we vervolgens een wandeling door de bergen. We lopen langs plantages en zien mensen hard werken, van jong tot oud. Hier komen nauwelijks toeristen, dus ook wij worden uitvoerig begroet en bekeken.

We wandelen zo'n 2 uur flink door en genieten van de omgeving. We brengen, 15 minuten voor sluitingstijd, nog snel een bezoek aan de Sukuh-tempel; de erotische hindoeïstische tempel. We slapen, samen met een stel drukke Nederlanders, in de sukuh-cottages. Een eenvoudig onderkomen, met lekker eten.

Vandaag hebben we voornamelijk een reisdag. Met de gids maken we nog een wandeling door de natuur en door een dorpje. We nemen afscheid van de gids en reizen naar Malang (8 uur voor 150 km). Onderweg zien we natuurlijk weer van alles, maar slapen ook wat in de auto. De rit gaat door de bergen en schiet met al die drukte en bochten niet erg op. We ploffen op ons kingsize-bed in het enorme Santika-hotel van Malang. Lekker douchen, opfrissen en uitgebreid tafelen.

PS, aan het verslag van gisteren zijn nog wat foto's toegevoegd